Sicondu statistiche di a Federazione di i Disabili Chinesi, per u 2022, u numeru tutale di persone disabili registrate in Cina ghjunghjerà à 85 milioni.
Questu significa chì unu di ogni 17 Cinese soffre di una disabilità. Ma a cosa strana hè chì ùn importa in quale cità simu, hè difficiule per noi di vede i disabili in u viaghju di ogni ghjornu.
Hè perchè ùn volenu micca esce ? O ùn anu micca bisognu di esce ?
Ovviamente micca, i disabili sò ansiosi di vede u mondu esternu cum'è noi. Sfortunatamente, u mondu ùn hè micca statu gentile cun elli.
I passaggi senza barriere sò pieni di veiculi elettrici, camini cechi sò occupati, è i passi sò in ogni locu. Per a ghjente ordinaria, hè normale, ma per i disabili, hè un gap insurmountable.
Quantu hè difficiule per una persona disabile di campà sola in cità ?
In u 2022, una blogger femminile di 30 anni hà sparte a so vita di ogni ghjornu "paralizzata" in linea, suscitando enormi discussioni in linea. Ci hè chì e cità chì avemu cunnisciutu sò cusì "crudeli" per i disabili.
U nome di u blogger hè "nya salsa", è ùn hè micca disattivata, ma da u principiu di u 2021, hè stata affettata da a malatia. Cumpressione di i nervi per via di una grave ferita in u spinu.
Duranti stu tempu, finu à chì "nya sauce" toccu a terra cù i so pedi, si sentia un dulore piercing, è ancu curvatu diventa un lussu.
Ùn avia altra scelta chè riposu in casa. Ma stendu tuttu u tempu ùn hè micca una opzione. Esce hè inevitabbile perchè aghju qualcosa da fà.
Allora, "nya sauce" hà avutu un capriccio è vulia aduprà una camera per piglià ritratti di cumu una persona disabile in una sedia di rotelle vive in a cità. Avanzate, hà iniziatu a so sperienza di vita di dui ghjorni, ma in cinque minuti, era in prublemi.
"nya sauce" hà un pianu relativamente altu, è avete bisognu di piglià un ascensore per scendere. Quandu entra in l'elevatore, hè assai faciule, finu à chì a sedia a rotula elettrica hè accelerata, pudete precipità.
Ma quandu avemu ghjuntu sottu è pruvatu à esce da l'ascensore, ùn era micca cusì faciule. U spaziu di l'elevatore hè relativamente chjuca, è dopu avè intrutu in l'ascensore, a parte posteriore hè di fronte à a porta di l'elevatore.
Dunque, sè vo vulete esce da l'elevatore, pudete solu invertisce a sedia à rotelle, è hè faciule d'appiccicà quandu ùn pudete micca vede a strada.
A porta di l'elevatore chì a ghjente ordinaria pò esce cun un pede, ma a "salsa nya" hè stata lanciata per trè minuti.
Dopu à esce da l'ascensore, "nya sauce" hà guidatu una sedia di rotelle è "galoppatu" in a cumunità, è prestu un gruppu di zii è zie si sò riuniti intornu à ellu.
Anu inspeccionatu "nya salsa" da a testa à i pedi, è certi anu ancu pigliatu i so telefunini per piglià ritratti. Tuttu u prucessu hà fattu a "salsa nya" assai scomoda. Hè u cumpurtamentu di i disabili cusì stranu à l'ochji di a ghjente ordinaria ?
Se no, perchè duvemu piantà per attentu à elli?
Questu pò esse unu di i mutivi per chì i disabili sò riluttanti à esce. Nimu ùn li piace camminà in a strada è esse trattatu cum'è un mostru.
Dopu avè finalmente esce da a cumunità è attraversà un zebra crossing, "nya sauce" hà scontru un secondu prublema. Forse per via di disrepair, ci hè una piccula pendita fatta di cimentu davanti à u passaghju.
Ci hè una goccia di menu di un centimetru trà a piccula pendenza è a trottola, chì hè normale à l'ochji di a ghjente ordinaria, è ùn ci hè micca differenza in a pace. Ma hè diversu per i disabili. Hè bellu per i sedie à rotelle per marchjà nantu à e strade piatte, ma hè assai periculosu per marchjà nantu à e strade bumpy.
"Nya sauce" hà guidatu a sedia à rotelle è hà caricatu parechje volte, ma ùn hà micca riesciutu à precipità nantu à u trottu. À a fine, cù l'aiutu di u so fidanzatu, hà superatu e difficultà senza difficultà.
Pensendu à questu cun cura, i dui prublemi scontri cù "nya sauce" ùn sò micca prublemi à tutti per a ghjente ordinaria. Ogni ghjornu andemu per abbandunà u travagliu, camminemu innumerevoli marciapiedi è pigliamu innumerevoli ascensori.
Queste facilità sò assai convenienti per noi, è ùn sentimu nisun ostaculu in usà. Ma per i disabili, nisun locu hè adattatu, è ogni dettagliu pò intrappulà in u locu.
Avete da sapè chì "nya sauce" hè ghjustu passatu una crucivia in questu tempu, è a prova vera hè luntanu da vene.
Forse era a causa di troppu forza, dopu à marchjà per un tempu, "nya salsa" si sentia sete. Allora si firmò à a porta di un magazinu di cunvenzione, di fronte à l'acqua cusì vicinu, pareva un pocu impotente.
Ci sò parechji passi davanti à a tenda di cunvenzione è a trottola, è ùn ci hè micca un passaghju senza barriere, cusì "nya salsa" ùn pò micca entra in tuttu. Impotente, "nya sauce" pò solu dumandà à "Xiao Cheng", un amicu disabilitatu chì viaghja cun ellu, per cunsiglii.
"Xiao Cheng" disse spruzzamente: "Avete una bocca sottu u nasu, ùn pudete micca gridà?" In questu modu, "nya sauce" hà chjamatu u capu à l'entrata di a cunvenzione, è infine, cù l'aiutu di u patronu, hà acquistatu l'acqua.
Camminendu nantu à a strada, "nya sauce" beie acqua, ma hà avutu sentimenti mischi in u so core. Hè facilitu per a ghjente ordinaria di fà e cose, ma i disabili anu da dumandà à l'altri di fà.
Vale à dì, u pruprietariu di a tenda di cunvenzione hè una bona persona, ma chì deve fà s'ellu scuntrà à qualchissia chì ùn hè micca cusì bonu?
Basta à pensà à questu, "nya salsa" hà scontru u prublema dopu, una furgoneta chì passava per tuttu u trottu.
Ùn solu bluccatu a strada, ma ancu bluccatu a strada ceca strettamente. À u latu manca di a strada, ci hè un chjassu asfaltatu di petra chì hè l'unicu modu per passà u trottu.
A cima hè piena di bumps and hollows, è hè assai sconveniente per marchjà. Se ùn site micca attentu, a sedia di rotelle pò volte.
Fortunatamente, u cunduttore era in vittura. Dopu chì "nya sauce" hà cullatu per cumunicà cù l'altru partitu, u cunduttore hà finalmente spustatu a vittura è "nya sauce" passava bè.
Parechji netizens ponu dì chì questu hè solu una situazione d'emergenza. Di solitu, pochi cunduttori parcheghjanu e so vitture direttamente nantu à u trottu. Ma in u mo parè, e persone cù disabilità scontranu diverse emergenze durante u viaghju.
È a vittura chì occupa a strada hè solu una di parechje emergenze.
In u viaghju di ogni ghjornu, e situazioni inespettate scontrate da e persone disabili pò esse assai peggiu di questu. È ùn ci hè manera di trattà. In più casi, i disabili ponu solu fà cumprumessi.
Dopu questu, "nya sauce" hà purtatu una sedia à rotelle à a stazione di metro, è hà scontru u più grande prublema di stu viaghju.
U disignu di a stazione di metro hè assai amichevule, è i passaggi senza barriere sò pensati à l'entrata. Ma avà stu passaghju senza barriere hè cumplettamente bluccatu da i veiculi elettrici da i dui lati, lascendu solu un picculu spaziu per i pedoni.
Stu picculu spaziu ùn hè micca un prublema per a ghjente normale per marchjà, ma parerà un pocu affollata per i disabili. In fine, queste strutture senza barriere per i disabili sò in fine di serve à e persone normali.
Dopu à l'entrata infine in a stazione di metro, "nya sauce" hà inizialmente pensatu à entre da ogni entrata. "Xiao Cheng" hà pigliatu "nya sauce" è andò drittu à u fronte di a vittura.
"nya sauce" si sentia sempre un pocu stranu, ma quand'ellu ghjunse à u fronte di a vittura è fighjulava i so pedi, subitu s'hè realizatu. Risultava chì ci era un spaziu assai grande trà u metro è a piattaforma, è e roti di a sedia di rotelle puderia facilmente affundà in questu.
Una volta intrappulatu, a sedia di rotelle pò volte, chì hè sempre assai periculosa per i disabili. Perchè vo vulete entre da u fronte di u trenu, perchè ci hè un cunduttore di trenu à u fronte di u trenu, ancu s'ellu ci hè un accidente, pudete dumandà aiutu da l'altra parte.
Pigliu ancu spessu u metro, ma ùn pigliu micca in seriu quellu gap, è a maiò parte di u tempu, ùn aghju mancu a so esistenza.
Inaspettatamente, hè una lacuna cusì insurmontable per i disabili. Dopu à esce da u metro, "nya sauce" andò in u centru cummerciale è ancu andò à a cità di u video game.Coming quì, "nya sauce" hà truvatu chì a cità di u video game hè più amichevule per i disabili chì imaginate. A maiò parte di i ghjoculi ponu esse ghjucati senza disconfort, è ancu un bagnu senza barriere hè assai cunsiderevule preparatu per i disabili.
Ma dopu chì "nya sauce" hè intrutu in u bagnu, hà capitu chì e cose eranu un pocu sfarente da ciò chì avia imaginatu. U bagnu in u bagnu senza barriere ùn pare micca preparatu per i disabili.
Ci hè un grande armariu sottu à u lavamanu, è l'invalidu hè pusatu in una sedia di rota è ùn pò micca ghjunghje à u rubinettu cù e so mani.
U specchiu nantu à u lavu hè ancu cuncepitu secondu l'altezza di a ghjente ordinaria. Seduta in una sedia di rotelle, pudete vede solu a cima di a testa. "Recumandemu veramente chì u persunale chì cuncepisce toilette senza barriere pò veramente mette in i scarpi di i disabili è pensate à questu!"
Cù questu in mente, "nya salsa" hè ghjuntu à l'ultima tappa di stu viaghju.
Dopu chì i dui sò andati fora di a cità di u video game, andonu à u Pig Cafe per sperimentà di novu. Prima di entre in a tenda, "nya sauce" hà scontru un prublema, è a so sedia di rotelle era appiccicata da a porta di u caffè di porcu.
Per riflettà u stilu idilliacu, Zhuka hà designatu a porta in u stilu di una fence di paese, è u spaziu hè assai chjucu. Hè assai faciule per a ghjente urdinaria per passà, ma quandu a sedia di rotelle entra, se u cuntrollu ùn hè micca bonu, i guardiani di a manu nantu à i dui lati si metteranu in u quadru di a porta.
Infine, cù l'aiutu di u persunale, "nya salsa" hà sappiutu entre in successu. Si pò vede chì a maiò parte di i buttreghi ùn anu micca cunsideratu i disabilitati quandu aprenu e so porte.
Vale à dì, più di u 90% di e magazzini nantu à u mercatu serve solu a ghjente nurmale quandu apre e so porte. Questu hè ancu unu di i mutivi maiò per quessa chì e persone cù disabilità si sentenu inconvenienti per esce.
Dopu à esce da u caffè di porcu, l'esperienza di un ghjornu di "nya salsa" per i disabili hà finitu bè. "Nya Sauce" crede chì a so sperienza di ogni ghjornu hè stata abbastanza dura, è hà scontru assai cose chì ùn ponu esse risolte in tuttu.
Ma à l'ochji di i veri disabilitati, a vera difficultà, "nya salsa" ùn hà mai scontru. Per esempiu, "Xiao Cheng" vole à andà in una galeria d'arte, ma u persunale li dicerà chì e sedie à rotelle ùn sò micca permessi prima è dopu à a porta.
Ci hè ancu alcuni centri cummerciali chì ùn anu micca bagni senza barriere, è "Xiao Cheng" pò andà solu à i bagni ordinali. U prublema hè seconda à nimu. A più impurtante hè di andà in u bagnu ordinariu. A sedia a rotula si ferma nantu à u quadru di a porta, facendu chì a porta ùn pò micca chjude.
Parechje mamme portanu i so figlioli à u bagnu inseme, in questu casu, "Xiao Cheng" serà assai vargogna. Ci sò ancu strade cecu in cità, chì si dicenu esse strade cecu, ma i cechi ùn ponu micca viaghjà per e strade cecu.
I veiculi chì occupanu a strada ùn sò micca seconde à nimu. Avete mai vistu cinture verdi è idranti di u focu custruiti direttamente nantu à e strade cecche ?
Se un cecu viaghja veramente secondu u percorsu cecu, pò cascà in l'uspidale in una ora. Hè precisamente per via di tali inconvenienti chì assai persone disabile anu preferitu sperimentà a solitudine in casa chì esce fora.
À u tempu, i disabili spariranu naturalmente in a cità. Qualchidunu pò dì chì a sucità ùn gira micca intornu à uni pochi di persone, duvete adattà à a sucetà, micca a sucetà per adattà à voi. Videndu tali cumenti, mi sentu veramente senza parolle.
Face chì e persone disabili campanu più cunfortu, impediscenu e persone normali?
Se no, perchè avete dettu cose cusì irresponsibile cusì cuncludente?
Facendu un passu in daretu, ognunu invechjerà un ghjornu, cusì vechja chì ci vole à esce in sedia à rotelle. Aghju veramente aspittendu quellu ghjornu chì vene. Ùn sò micca sapè se stu netizen pò ancu dì parolle cusì irresponsibile cun fiducia.
Cum'è un netizen hà dettu: "U livellu avanzatu di una cità si riflette se e persone cù disabilità ponu esce cum'è e persone normali".
Spergu chì un ghjornu, e persone disabile ponu sperimentà a temperatura di a cità cum'è a ghjente normale.
Tempu di Postu: Dec-19-2022